Monday, November 9, 2009

יהודיות פמיניסטיות גורמות לבעיות בכותל

כנראה שבחוצפה שלה, האישה הזאת “הופמן” לא מבינה שהרב עובדיה לא ילך “להיפגש” עם הנשים האלו. הנה יש עוד מקרה של המזרח מתנגשים עם המערב. הרב עובדיה הוא הרב הספרדי המובהק בעולם והופמן היא עוד יהודיה אשכנזית פמיניסטית מבובלת עםראשה עדיין בגלות.
הרב עובדיה יוסף

הרב עובדיה יוסף: נשים המתעטפות בטלית ומניחות תפילין הן טיפשות

בשיעורו השבועי תקף הרב את נשות הכותל מהתנועה הרפורמית והקונסרווטיווית, המאמצות הלכות המוטלות על גברים

נשים המתעטפות בטלית ומניחות תפילין הן “טיפשות”, ויש להוקיע אותן – כך הבהיר הערב (שבת) מנהיגה הרוחני של ש”ס, הרב עובדיה יוסף, שהתייחס במיוחד ל”נשות הכותל” – מהתנועה הרפורמית והקונסרווטיווית, וכאלה המגדירות עצמן כאורתודוקסיות – המאמצות שורה של הלכות המוטלות על גברים.
בשיעורו השבועי עסק הרב בהלכות קידוש בשבת, ובין השאר הזכיר מצבים שבהם אשה יכולה “להוציא” גבר ידי חובת קידוש, כאשר היא אומרת את הקידוש והוא המאזין. עם זאת, ציין, “תפילין היא צריכה להיזהר לא לשים. יש טיפשות שבאות לכותל המערבי, שמות טלית ומתפללות. אלו שוטים. רוצות שוויון, לא רוצים שם שמיים, צריך להוקיע אותן ולהיזהר”, אמר הרב.
ענת הופמן, יו”ר נשות הכותל, מסרה בתגובה כי היא מזמינה את הרב למפגש היכרות אתה ועם חברותיה. “הרב עובדיה יוסף”, אמרה, “קובע מניעים שליליים לקבוצת הנשים המתפללות בכותל מבלי להכיר אף אחת. מאחר והמניע של הקבוצה הוא יראת שמיים, אני מזמינה אותו בשם נשות הכותל להיפגש איתנו ולהכיר”.
מנכ”ל התנועה המסורתית, יזהר הס, אמר כי “חבל שהרב עובדיה יוסף, תלמיד חכם וגדול בתורה, מתיר לעצמו לזלזל כך במהפכה הנשית שכובשת את הרחוב היהודי בארץ ובעולם”. גם הוא הזמין את הרב להשתתף הרב בתפילות ב’כותל המסורתי’, הסמוך לקשת רובינסון, “שבו מתקיימים מניינים מעורבים בהם נשים וגברים עטופים בטליתות, וחלק מהנשים אף מניחות תפילין”, כדי ש”יחוש את יראת השמיים, ויתמלא כלימה

No comments: