Friday, November 6, 2009

גולדסטון מכר אותנו אל האומות

זה מה שקורה כאשר יהודי אחד מפליל את חברו.  עכשיו העולם כולו הרשיע ישראל על סמך מסקנתו של יהודי אחד! 



עודכן ב- 01:09 06/11/2009

מליאת האו"ם אימצה את דו"ח גולדסטון

ההחלטה התקבלה ברוב של 114 מדינות לעומת 18 מתנגדות; שגרירת ישראל באו"ם: זה היה משחק מכור

מאת שלמה שמיר, נטשה מוזגוביה וסוכנויות הידיעות


מליאת האו"ם אימצה הלילה (שישי) את מסקנות דו"ח גולדסטון ברוב של 114 מדינות, לעומת 18 מתנגדות ו-44 נמנעות. טיוטת ההצעה עליה הצביעה המליאה נוסחה בידי מדינות ערביות.


ארה"ב וישראל התנגדו להצעה וכמותן גם קנדה, גרמניה, אוסטרליה, הונגריה, צ'כיה, פנמה, הולנד, פלאו ואוקראינה. רוב מדינות האיחוד האירופי ובהן צרפת ובריטניה נמנעו בהצבעה.


ההחלטה קוראת למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, להעביר את הדו"ח למועצת הביטחון של האו"ם. אולם, הסיכויים שהיא תתקבל שם הם נמוכים לנוכח זכות הווטו של ארה"ב. בנוסף כוללת ההחלטה דרישה מממשלת ישראל לקיים חקירה פנימית עצמאית ואמינה בהתנהגות צה"ל בעת מבצע עופרת יצוקה. ההצעה אמנם נמנעת מלאזכר את חמאס בשמו, אך היא קוראת ל"צד הפלסטיני" לקיים חקירה פנימית בממצאי הדו"ח הנוגעים לפלסטינים.


סגן שגרירת ישראל באו"ם, דניאל כרמון, אמר למליאת האו"ם כי ההחלטה "מאמצת ומעניקה לגיטימציה לדו"ח חד צדדי ומוטה של המועצה לזכויות האדם, שעבודתה נגועה בפוליטיקה ומעוותת את העובדות ואת החוק". שגרירת ישראל באו"ם, הפרופסור גבריאלה שלו, אמרה ל"הארץ" לפני ההצבעה כי "זה היה משחק מכור של המדינות הערביות".


גולדסטון: היה לי קשה לסרב לקבל מנדט שכתבתי בעצמי


בתוך כך, השופט גולדסטון קיים הערב עימות עם שגריר ישראל לשעבר באו"ם, דורי גולד, שתקף אותו בחריפות. "היה לי קשה לסרב לקבל מנדט שכתבתי בעצמי, כשהתבקשתי לתקן את הטיית המנדט המקורי של הוועדה", אמר גולדסטון. "החוק הבינלאומי למעשה דורש מישראל להגן על אזרחיה. צר לי שלא נתנו לנו להגיע לשדרות לדבר עם משפחות הנפגעים".


גולד אמר כי הדו"ח הזה הוא "ההכתמה הכי נבזית של ישראל הנושאת חותמת האו"ם. הטענה שישראל תקפה בכוונה אזרחים פלסטינים, זה עלבון לכל מה שישראל מייצגת. השבוע נעצרה ספינת נשק איראנית, ולצערי אין לי ציפיות שגוף כלשהו מהאו"ם יפנה תשומת לב למעורבות עקבית של איראן במאמצים להקל על ביצוע תקיפות נגד אזרחי ישראל".

2 comments:

Anonymous said...

Could not find a suitable section so I written here, how to become a moderator for your forum, that need for this?

Justin White said...

Not sure what you have in mind! The blog has moved to www.tamingkorach.com You may want to write me at eathummus@yahoo.com